ပထမအႀကိမ္ ေလာကခ်မ္းသာသဲပံုေစတီ တည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပြဲ
ဒုတိယအႀကိမ္ ေလာကခ်မ္းသာသဲပံုေစတီ တည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပြဲ
တတိယအႀကိမ္ ေလာကခ်မ္းသာသဲပံုေစတီ တည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပြဲ
စတုတၳအႀကိမ္ ေလာကခ်မ္းသာသဲပံုေစတီ တည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပြဲ
ပဥၥမအႀကိမ္ ေလာကခ်မ္းသာသဲပံုေစတီ တည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပြဲ

သဲလွိဳဏ္ဂူႏွင့္ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ ျပဳလုပ္မႈအက်ိဳး

ေလးသေခ်ၤနွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္၀ယ္ တဏွကၤရာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူသည္။ ဟံသာ၀တီျပည္တြင္ ဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္သည္ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ –

“ေၾသာ္….ငါသည္ ေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ကံမရွိ၍ ဆင္းရဲလွသည္။ ယခုမွစ၍ ကုသိုလ္တရားကုိ ရသေရႊ႕အားထုတ္သင့္သည္ ”
ဟု ၾကံစည္၍ နံနက္ေစာေစာ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ ဂဂၤါျမစ္နားသို႔ သြားေလသည္။ ဂဂၤါျမစ္ သဲေသာင္ျပင္တြင္ သဲကုိ ညႊန္ႏွင့္ေရာၿပီး ဘုရားလိုဏ္ ေလးမ်က္ႏွာျပဳသည္။ အတြင္းတြင္ ပလႅင္ျပဳသည္။ ပလႅင္ထက္၀ယ္ ဆင္းတု ေတာ္ကုိ ျပဳသည္။ ထုိဘုရားပလႅင္ႏွင့္ ဆင္းတုေတာ္ကုိ ၊ လိုဏ္ဂူတုိ႔ကို ျမင္ရေသာ္ အလြန္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ျဖစ္သည္ျဖစ္၍ ေတာပန္းတုိ႔ကုိ ယူကာ မိမိ ဘုရားတြင္ ပူေဇာ္ေလသည္။

ထုိ႔ေနာက္ –

“ ထုိသို႔ ဘုရားဆင္းတုႏွင့္ တကြ ဘုရားေက်ာငး္ကုိ ျပဳရေသာ အက်ိဳးအားျဖင့္ ဘ၀ ဆက္တုိင္း ျဖစ္ေလရာ သံသရာတြင္ ကုိယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ရပါလုိ၏ ဆင္းရဲမႈကုိ မေတြ႔လုိရပါ။ ေနာက္လာမည့္ဘုရားရွင္တုိ႔ေရႊလက္ထက္တြင္ ရဟႏ ၱာဆု ႏွင့္ ျပည့္ စံုရပါလုိ၏ ”
ဟုဆုေတာင္းေလသည္။ ထုိဆင္းရဲသားသည္ အသက္ထက္ဆံုး ေနၿပီးေသာ္ နတ္ျပည္၀ယ္ ေရႊဗိမာန္ႏွင့္ ခံစားရ သည္။

  • နတ္ျပည္မွ စုေတေသာ္ ျဗဟၼာ ျပည္တြင္ ျဖစ္ရျပန္သည္။
  • ျဗဟၼာျပည္မွ စုေတေသာ္ လူျပည့္တြင္ စၾက၀ေတးမင္းပင္ျဖစ္ရသည္။
  • စၾက၀ေတးမင္းအျဖစ္သည္ ၇၈- ႀကိမ္ ရွိခဲ့သည္။
  • ဧကရာဇ္ ၊ပေဒသရာဇ္ အျဖစ္ကား မေရမတြက္နိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
  • အပါယ္တံခါးပိတ္ခဲ့ရသည္။
  • ယခု ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္၀ယ္ ေဃာသက သူေဌး၏ သားျဖစ္ၿပီး ဘုရားထံတြင္ ရဟန္းျပဳကာ ရဟႏ ၱာ ျဖစ္သြားခဲ့ရသည္။

သဲပံုေစတီအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ

ေရွးဘုရားရွင္တို႔၏ အထံေတာ္တြင္ ေတာင္းအပ္ၿပီးေသာဆုေတာင္းျခင္းရွိေသာ အရွင္ သကစိႏ ၱနိယ ေထရ္အေလာင္းသည္ ၉၁- ကမၻာအထက္က ပြင့္ေတာ္မူေသာ ၀ိပႆီ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူအၿပီးမွာ ရေသ့ရဟန္းျပဳ၍ ဟိမ၀ႏ ၱာေတာတြင္ေနစဥ္ စိတ္ၿငိမ္၍ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ရွိေသာ တစ္ခုေသာေတာသို႔အေရာက္တြင္ သဲမ်ားကို ၀ါးျခမ္း စိတ္တို႔ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ျပဳ၍ သဲပံုေစတီတည္ၿပီးလွ်င္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာ ဘုရား၏ မ်က္ေမွာက္ကဲ့သို႔ ထုိမိမိတည္ထားအပ္ေသာ သဲပံုေစတီကို အလြန္ရိုေသစြာ ရွိခုိးလ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေတာပန္းတုိ႔ျဖင့္ ၾကဲျဖန္႔ပူေဇာ္ျခင္းအမႈကိုျပဳ၏ ။ထုိေကာင္းမႈေၾကာင့္ သံသရာဘ၀က်င္လည္ရာတြင္ အပယ္ေလးပါးသို႔ မလား မေရာက္ရျခင္း ၊ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္တို႔တြင္သာ က်င္လည္ရျခင္း ေလးကၽြန္း ေသဌ္နင္း စၾက၀ေတးမင္းျဖစ္ရျခင္း ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္ပဋိသမၻိဒါေလးပါး ၀ိေမာကၡ ရွစ္ပါး အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏာၱ ျဖစ္ရျခင္းဟူေသာ အက်ိဳးမ်ား ကုိ ခံစားရေၾကာင္း ( အပဒါန္ပါ-၁၂၄ ၊၄င္း ႒၊ ဒု-၈၇ တုိ႔တြင္)မိန္႔ဟဖြင့္ျပေတာ္မူ ပါသည္။

အထက္ပါ၀တၳဳကုိေထာက္ေသာ္

  • သဲပံုေစတီသည္ ၉၁-ကမၻာထက္က စခဲ့သည္ဟု မွတ္ယူရပါမည္။
  • တေပါင္းလတြင္သာ သဲပံုေစတီတည္ေကာင္းသည္မဟုတ္ပါ။ (သဲပံုေစတီ တည္ၾကသည္မွာ အမ်ား အားျဖင့္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ သာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾက ပါသည္) က်းလက္ေနေတာင္သူဦးၾကီးမ်ားသည္ တေပါင္းလတြင္ အလုပ္ကိစၥနည္း ပါး ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ ေရႊတိဂံု မန္းစက္ေတာ္ရာ စေသာ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားပြဲ ေတာ္မ်ားသည္လည္း တေပါင္းလတြင္သာ က်င္းပၾကသည္ကုိလည္းေကာင္း ၊ ဘုရားရွင္အား ကပိလ၀တ္ျပည္သို႔ ၾကြလာပါရန္ ဖြားဘက္ေတာ္ ကာဠဳဒါယီ ပင့္ ေလ်ာက္ စဥ္က ခရီးလမ္းပန္းသာယာသည့္တေပါင္းလမွ ၾကြလာသည္ကိုလည္းေကာငး္ ေထာက္ထားၿပီး တေပါင္းလတြင္သာ သဲပံုေစတီ တည္ထားကုိးကြယ္မႈကို ျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္ ဟူ၍သာမွတ္ယူရပါမည္။
  • အပါယ္ေလးပါးသို႔ မလားရျခင္း၊ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္တုိ႔တြင္သာ က်င္လည္ရျခင္း စၾက၀ေတးမင္းျဖစ္ရျခင္း ရဟႏ ၱာျဖစ္ရျခင္း အက်ိဳးမ်ားကုိ ခံစားရပါသည္။

 


ေရးသားပူေဇာ္သူ
ဦးအံ့ထူးနိုင္
အဘိဓမၼာအသင္းၾကီး